Edirne Valiliği
Edirne Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Edirne Valiliği
Edirne Valiliği

Atık İthalatına İlişkin Duyuru

09 Ocak 2012
Atık İthalatına İlişkin Duyuru

2012-3 sayılı Çevrenin Korunması Yönünden Kontrol Altında Tutulan Atıkların İthalat Denetimi Tebliği (Ürün Güvenliği ve Denetimi) gereğince, Müdürlüğümüzden uygunluk yazısı talebinde bulunan ithalatçı firmalar ile nakliyeve gümrük firmalarının dikkatine!

 

İlgili tebliğ gereğince, atık ithalatı uygunluk yazısı işlemleri için, ilimiz merkezine 40 km mesafedeki Hamzabeyli Gümrük Sahasındave 150 km mesafedeki İpsala Gümrük Sahasında, yurda giriş yapacak atık taşıyan araçlarda Müdürlüğümüz personelince fiziki kontroller yapılması gerekmektedir.

 

Farklı firmalarca münferit olarak her iki gümrük kapısından aynı anda sıklıkla yapılan atık ithalatları için Müdürlüğümüzemüteakip başvurular yapılmaktadır.Bu başvurulara, Firmaları ve çalışanlarını mağdur etmeden cevap verebilmek için söz konusu gümrük sahalarına sıklıkla plansız personel görevlendirmesigerekmekte, bu plansız görevlendirmeler, Müdürlüğümüzün diğer planlanmış ve günlü çalışmalarında aksamalara yol açmaktadır.

 

Yaşanan bu olumsuzlukların giderilmesi, Müdürlüğümüz çalışmalarının aksamaması, ithalatçı firmaların, nakliye ve gümrük firmalarının mağduriyetinin önlenmesi amacıyla, ilgili gümrük kapılarında gerçekleştirilecek fiziki kontroller için bundan böyle aşağıda belirtilen plandaki günlerde personel görevlendirilecek ve kontrollerplanına göre yürütülecektir.

 

Öte yandan, uygunluk yazısı bedelleri Halk Bankası Kurumsal Şube KUTA (Kurumsal Tahsilat)merkezi hesabına yatırılmaktadır. Söz konusu hesap Türkiye genelinin işlemlerini içerdiğinden,ödemenin zamanında yapılmaması veya ödeme zamanında yapılsa bile okunaklı dekontun Müdürlüğümüze zamanında ulaştırılmaması;

 

-    Hangi tutarın Müdürlüğümüzce yapılan işlem için yatırıldığının tespitinde,

-    Aynı firma tarafından sık aralıklarla münferit ve toplu yatırılan ücretlerin hangi uygunluk yazısı veya hangi araçlar için yatırıldığının tespitinde,

-    Fatura düzenlenmesinde,

-    Dosyaların zamanında kapatılmasındaaksamalar meydana getirmektedir.

 

Bu olumsuzluklar,personel ve zaman israfına neden olduğundan,müteakip ithalat işlemlerinin işleyişini de aksatmaktadır.

 

Tüm bu olumsuzlukları gidermek amacıyla;

 

1-   Yapılacak ithalatların, aşağıda belirtilen kontrol plan göz önüne alınarakorganize edilmesi,

2-   Uygunluk yazısı başvuru dilekçesi ve EK-4 bilgi formu ve dekontun, araçlar gümrük bölgesine gelmeden en az 3 gün önce müdürlüğümüze ulaştırılması,

3-   Dekontun başvuru dilekçesi ve EK-4 bilgi formu ile birlikte Müdürlüğümüze ulaştırılması,

4-   Dekont asıllarının üzerine hangi işlem için yatırıldığının ayırt edilmesini sağlayacak bilgilerin (araç plakaları, firma adı) elle yazılması,

5-   Okunaklı koyuluktaki dekontların 02842145496 numaralı faksa gönderilmesi,

6-   Faks ile okunmayacak kadar silik olan dekontların aslının PDF formatında renkli taranarak, muratbilgin.bilici@csb.gov.tr ve ilker.pasli@csb.gov.tr adreslerine (her iki adrese de) elektronik posta ile gönderilmesi.

 

Yapılan işlemler neticesinde, uygunlukyazısı düzenlenmemesi veya ithalatın gerçekleşmemesi durumunda, söz konusu bedel bir sonraki işlem için mahsup edilebilecek veya iade edilebilecektir.

 

Denetim Günleri         Hamzabeyli Gümrüğü         : Pazartesi, Çarşamba, Cuma

                                   İpsala Gümrüğü                   : Salı, Cuma

 

İlgililere duyurulur.

 

 

 

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır